2 Ağustos 2012 Perşembe

Mesele

Size bugün yoldan geçen herkes "seviyorum" der elbette, ama asıl mesele gerçekten "seviyorum" demenin ne kadar zor olduğudur. Herkes lafta sizin için dünyayı yıkar, yakar, sizden başkasını düşünemez, sizsiz yiyemez, içemez, ölür. Çünkü herkes gerçekten sevmek ne demektir bilmez.

Kızmamak lazım bazısı hiç görmemiştir, bazısı yanlışını görmüş öyle öğrenmiştir.
İşin doğrusuna gelince; evet herkes için değişir sevmek. Ama sevmek alışmak değildir çünkü nefret ettiğin şeylere de bir gün alışırsın. Onun için ölmek de, sevdiğiniz yaşamıyorken bile geçerli bir sevme biçimi değildir. Aşkta gurur vardır elbette ama sevenin içinde yoktur, sevdiğinin neye ihtiyacı varsa ona karşılık verir sevgi. Tıpkı bir anne gibi. Karşılık beklemez. Bencil değildir.

Bugün size, yarın başkasına seviyorum diyen insanlardan zaten zahmet edip bahsetmiyorum bile. Hatta bu zahmet edip bahsetmediklerimin içine dün seviyorum bugün nefret ediyorum diyenler de giriyor.

Demem o ki; siz siz olun kime seviyorum dediğinize dikkat edin. Unutmayın, herkes sevemez ve herkesi sevemezsiniz.

Duygu Şener