19 Haziran 2013 Çarşamba

Gezi

İnternette bir fotoğraf dolaşıyor, illaki görmüşsünüzdür @10uncukoyluu yazmış, çok beğendim. Bence Gezi ruhunu, bu direnişi anlatan en güzel, en kısa ve net yazıydı. Sizinle de paylaşayım dedim;

Gezi dediğin nedir bilir misin?
İstiklal Marşı'nın ilk emridir bir kere
"Korkma"dır Gezi
Korkmadım, gitmiyorum, gidemiyorumdur.
Beni rahat bırak, bana bağırma,
Bana saygı göster demektir.
Çapulcu, vandal, terörist, provakatör olup da
Aynı zamanda gösterilerin barışcıl sürebilmesi için,
Taş atanların karşısında dikilmektir Gezi.
Göztepe ile Karşıyaka'yı kardeş yapabilmektir.
Direniş diye meydana gelip çöp toplamaktır.
Sökülen kaldırım taşlarını yerine dizmektir.
AVM diktirip zengine kazandıracağına,
Eylem yapıp köfteciye, yani halka kazandırmaktır.
Mizahtır bir yerde...
"Oh biber"dir, "Kahrolsun bağzı şeyler"dir,
"Buraya yazacak slogan bulamadım"dır.
Kırmızı elbiseli kız'dır, Davulcu Vedat'tır.
Kısacası;
İktidar "Eylemleri derhal durdurun" dediğinde;
Durmak "duran adam" olmaktır. 
Orantısız şiddeti, orantısız zeka ile karşılamaktır Gezi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız: