4 Ekim 2013 Cuma

Ana Dilde Eğitim

Hala bir kesim işin Kürdü'nde, Türk'ünde, Rum'unda, Laz'ında... kimse de demiyor ki nasıl olacak bu iş?

Öncelikle bu eğitimin sadece özel okullara tanınması abestle iştigal. Bir kaç cemaat okulunun Kürtçe eğitimin yasallaşmasını beklediğini beyan edip, uygulayacağını bildirmesi işin abestle iştigalinin de daniskası. Hangi kitap, hangi kaynakla siz bu çocuklara -seçmeli dil dersi dahi olsa- ana dilde eğitim vermeyi planlıyorsunuz?

Kürtçeye dair herhangi bir kaynak olmaksızın, bu çocuklara nasıl Kürtçe dil bilgisi, fen bilgisi, matematik, coğrafya vb. ders kitapları bastırmayı ve okutmayı düşünüyorsunuz? Yoksa zaten amaç aslında okutmamak mı?

Samimi bir durum değil maalesef. Değil unutulmaya yüz tutmuş, kaybolmuş bir dil olan Kürtçe, bugün Türkiye'de Türkçe eğitim alabilmek bile matah bir durum değil. Evet herkes alıyor, alabiliyor ama yetersiz. Mutlaka herkesten ikinci bir dil olarak İngilizce isteniyor, iş mulakatlarında o da yetersiz kalıyor ve üçüncü bir dil bilgisi tercih sebebi oluyorken; siz hangi ütopik dünyada yaşıyorsunuz ki ana dilde eğitimin yararlı olabileceği kanısına varabiliyorsunuz?

Evet ana dilde eğitim gerçekten çok iyi olurdu. Mesela ben de eğitim dilimin İngilizce değil, ana dilim olan Türkçe olmasını tercih ederdim. Ama kimse bu sorun üzerinde durmasın. Türk Dili Enstitüleri gelişmesin, Kürt Dili, Laz Dili Enstitüleri açılıp, bu diller üzerine araştırmalar, geliştirmeler yapılıp, yaygınlaşmasın, güçlenmesin. Tüm bu gelişmelerle ülken; buluşlar, bilimsel ve ticari ataklarla bir güç elde etmesin ve dünya artık Türkçe, Kürtçe, Lazca öğrenmesi gerektiğini düşünmesin de, sen hep İngilizce, Almanca, Rusça öğrenmen gerektiğini düşün.

Hal böyleyken insanın acaba bizi birbirimize kırdırıp, bölmeye mi çalışıyorlar diye düşünmesine gerek kalmıyor. Herşey o kadar net ve berrak ki. Belki de Türkiye Cumhuriyeti tarihi boyunca hiç bir iktidar amacını gizlemeye çalışırken bu kadar açık olmamıştı.

Saygılarımla;
Duygu ŞENER
4:10:13;10:54

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız: